De komende tijd zijn er verschillende werken uit de collectie van het Nederlands Fotomuseum in andere musea of buitententoonstellingen te zien.

De foto’s van vogelfotograaf Frans Kooijmans zijn onderdeel van de tentoonstelling Passie voor vogels – over vroege vogelaars, vindingrijkheid en veldonderzoek in het Natuurhistorisch Museum Rotterdam.

Op vrijdag 13 september opent Breda Photo met werk van Ed van der Elsken en Céline van Balen uit de collectie van verzamelaar Henri Swagemakers, die meer dan vijftig jaar beeldende kunst verzamelde in Stedelijk Museum Breda.

Voor de reizende tentoonstelling De Mix lieten Vilain & Gai (Tatiana Stoute en Atlynn Vrolijk) zich inspireren door de foto’s van Esther Kroon. De resulterende serie Sisterhood is samen met de foto’s Esther Kroon van 28 september tot en met 28 november te zien tijdens een buitententoonstelling op Stationsplein Oost en Stadhuisplein/Korte Minrebroerderstraat in Utrecht.

nl_NLNederlands