Het museum is open van dinsdag tm zondag van 11 tot 17.00 uur
Statendam 1 (Wilhelminapier), Rotterdam

Inspirerende workshops met Monica Nouwens

Drie bijzondere workshops vonden plaats bij het Nederlands Fotomuseum, waar fotograaf Monica Nouwens samen met kinderen van de House of Urban Arts werkte aan hun creatieve ontwikkeling. Deze workshops boden de kinderen de kans om hun eigen stem te ontdekken door middel van fotografie en film.

Tijdens de eerste workshop bezochten de kinderen de tentoonstelling van Monica Nouwens en de Eregalerij. Hier leerden ze meer over de unieke stijl van Monica en kregen ze de kans om te experimenteren met het maken van filmpjes in haar stijl. Dit bezoek gaf hen een kijkje in de kunst van fotografie en motiveerde hen om hun eigen verhalen te vertellen.

In de tweede workshop trokken de kinderen zelf de stad in. Met camera’s en vol enthousiasme legden ze hun eigen kijk op de stad vast, waarbij ze leerden door de lens van een fotograaf te kijken en hun eigen creativiteit te benutten.

De reeks werd feestelijk afgesloten met een Block Party bij de House of Urban Arts, waar de kinderen hun werk konden delen. Deze workshops boden niet alleen een unieke ervaring, maar hebben de kinderen ook de tools en inspiratie gegeven om op hun eigen manier verder te gaan met fotografie en film.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds 21.

Kinderen van de House of Urban Arts

NN Kunstfestival 1 + 1 actie